2020年10月11日 星期日

又講下樓 (2020年10月)

註: 自己對樓市遠沒有blog界其他師兄熟,自己其實對這方面都無咩insight,純粹吹下水,順便留個紀錄。


最近大圍站柏傲莊開賣,引爆全城討論,就咁睇真係幾抵買,自己都有個朋友排左6,7個鐘去抽。自己一年半前講過點解唔想買樓,當中講到自己無自住需求,特別係公司對work-from-home的政策比以前寛鬆,雖然已經重新回office工作,但其實同老細講一聲就可work-from-home。但一次作客朋友家發現住得近其實幾爽,而且搬出來住亦可以邀請朋友作客,其實幾好。


其實一年半前自己財力不夠,未放寛按揭成數前6球以上只能做6成按揭,大部份選擇都只能落在6球樓下,樓上的話付4成首期就直接耗盡手上流動性。當時6球樓下市區唔太舊的好多係開放式,認真無咩appetite去買果類。但呢1年半都有點變化令我覺得可以重新睇樓準備下可能會出現的上車機會。當中當然係放寛按揭成數,10球樓下都可以做8成按揭。另外,多得呢年半新經濟狂潮,其實個人資產差唔多doubled左,當然不及好多師兄今年就doubled甚至tripled,但以自己發展不忘穩健的風格來講,我覺得都叫交到功課。如是者一來一回就令自己可選擇的目標大量增加,加上這2年在公司表現叫做幾好,比起之前無咁擔心失業風險。


現時樓巿睇落幾堅挺,但對比狂印的銀紙、大跌的利率,個人認為係積弱。好多樓盤租金已經倒下,用現時租金睇樓價比以前更貴,但我傾向認為呢個係經濟週期因素,好似企業盈利咁。積弱原因唔洗多講,最近袁國勇話最快下年9月先可以全城接種疫苗,要捱多年咁話。咁積弱的時期當然令我有興趣睇多兩睇,病毒問題終有一日會解決,經濟復甦,租金就開始反彈,其實個邏輯同而家d人rotate去所謂舊經濟股差唔多。


當然有好多原因令我唔想買樓,我覺得而家呢個價錢好多地方幾抵租,可能襯現在租平租番一年,多了解果區及以嘗試以租客角度了解個市場都係一個唔錯的選擇。另外,自己一向都傾向保留高流動性,買樓就算做到9成按,每月供款都對流動性有一定影響。自己從來對樓無信仰,我的信仰更多在business,我比較有興趣係不停創新及創造價值的生意,所以先會all-in股票。最後,Relocate一直都在計劃中,爭在幾時request,疫情下比較難,但過後隨時有呢個可能。好多朋友問relocate有咩優勢呀,人離鄉賤之類,我都唔知有咩優勢,但總覺得人生有d野有機會係應該試下。

4 則留言:

  1. 以你能力過多一年可以full paid

    回覆刪除
    回覆
    1. 如果股市唔太差的話,哈。買樓始終係一件人生大事,好難下決定

      刪除
  2. 師兄股票贏咗d錢會繼續滾定放返係d風險較低嘅資產? 我見我識既traders贏完錢都係買返樓🤔好多都已經有幾層.

    回覆刪除
    回覆
    1. 其實我想買樓比較多係一種消費自住用途,屋企住新界一直以來番工或搵朋友玩都唔係好方便。純投資講,我覺得同屋企一齊住繼續投資股票風險更低心理上更舒服

      刪除