2020年8月4日 星期二

轉行5年 (上)

不經不覺原來已經轉行5年,也寫個文留為紀錄,如果5年後自己仍然無穿無爛可能會寫多個10年回望。

自己畢業前一個暑假在一家國際大公司做實習,未畢業就拿到聘書畢業後可轉做正職。人工比一般大學畢業生,以至大公司/銀行MT都要高出一截。工作內容不是自己最想做的,但自己出身清貧,連中產都算不上,一份人工非常不錯的國際大公司的工作是自己能往上流的確定性最高的路徑(至少當時係咁認為),做了個暑假覺得還可以接受就決定去馬。

如是者做了一年就頂唔順,對工作興趣不大,更要命是完全唔覺得自己學了甚麼,而且已經預視到自己就算做多2年升多個grade,做的事其實都係差不多。做夠6,7年升夠2個grade,才有一些變化,但其實都不是自己想做的事情,而大部份人會在這個grade停住,再上的職位人數就會變得極少。所以大部份人都會一直浮浮沉沉唔會再有上升空間。好多人可能就咁等退休、搞下副業、或者去較細的公司以求升grade。

當時自己兩條腿走路,一方面好快就儲了一筆足夠去外國較好的校讀個master的錢,隨時就報學校。另一方面,一直都計劃轉行到自己想做的領域,這個領域,大公司極難入,自問以當時自己CV實在無本事(所以才有讀master的計劃)。細公司,唔洗講,人工不高(至少對junior來說)亦都不穩定,這個領域競爭極大,可以用cut throat來形容。

剛好當時有個在這領域做得不錯的細公司請人,咁啱我有位朋友同個老闆熟,果位朋友幫我推一推就轉行了,但代價是人工大減,一畢業就比好多人高一大截的優勢化為烏有,但我相信在這領域做得好的話,長遠收入唔會差過在本身的大公司一直做文員。雖然有這長遠的希望,父母及好多朋友都以為自己傻左,不停打擊我,支持自己的人一隻手數得曬。

10 則留言:

  1. Ignore the Naysayers, 雖然佢地本意可能係好,但只有自己知自己真正要咩

    回覆刪除
    回覆
    1. 對,旁人可能只睇到表面,但好多野唔自己真係試過感受過係唔知。

      刪除
  2. 我之前份工都係比fresh grad 高d,但無工作或學野機會,更加無得晉升,但我轉去其他低人工的公司,都會猶豫,所以真係好欣賞你呢d有決心人士。

    回覆刪除
    回覆
    1. 好多時剛剛畢業就會比較唔同工,有d可能比多幾千蚊你但無野學,我依然相信呢類工係長遠陷阱

      刪除
    2. 同意!佩服安利兄既勇氣同計劃,加油!
      小弟有相似境況但選擇另一條路,副業+投資+同朋友創業,暫時保留本業作對沖

      刪除
  3. 安利兄...比個讚你...能夠計劃自己前路.勇往直前!!

    回覆刪除
  4. //支持自己的人一隻手數得曬。//
    我5年前入職,得一個人有遠見及智慧支持我,情況比你更差。但現在錢是別人的十倍廿倍。

    回覆刪除
    回覆
    1. 哈,我無taichen兄咁厲害,但現在回望暫時睇都算係賭對了

      刪除