2020年4月26日 星期日

Déjà vu

Déjà vu是一句法文,根據維基百科解釋Déjà vu is the feeling that one has lived through the present situation before,簡而言之係似曾相識之意,但更多時候指一件事明明無經歷過卻有似曾相識之感。現在市場開始唔係驚疫情搞唔掂,而係見到疫情在多國開始緩和而轉去驚疫情即使大致搞掂但經濟會弱一段時間。自己從來無見過如此大規模的公共衞生危機,呢種危機後的憂慮係非常合理,但同時勾起我的sense of déjà vu。

自己中學開始買股票,2008年金融海嘯輸到傻,但果個時候無係低位cut loss (高中準備高考壓力大邊有時間心機搞咁多野,都係buy and hold),反而安然渡過。但一件事我好記得係2009年後長達以年計的時間不停有人話美國/全球經濟弱,美股唔應該升等等,事後結果大家有眼睇。

當年同今日最大不同點有二,一是今次是公共衞生危機,令連普通經濟活動都不能正常運作,個人認為就算疫情過去但一日未有解藥或疫苗,好難完全回到以前的生活形式,特別是business travel,個人對酒店股興趣不大。二是當年中國及新興市場其實有段時間拉動全球,仲記得當年有段時間個個都買咩新興市場基金、商品、黃金基金等,直到2013年美元開始大升,高位入果d人應該underperform(或輸)到反眼。

但我認為有關投資的基本原則並未有變,當年低息原因是經濟弱,的確係有唔少公司多年無咩增長,但又有一堆公司係經濟弱的環境持續增長,過去10年的大牛股都是這種持續增長的企業。遠的唔講,講近的,自己當年都一直持有的領展及長建,長建自己2015年已沽,領展則去年11月已沽。領展年年加租唔洗多講,長建都不停做deal增長公司的盈利能力,但倶往矣。我似曾相識的是人人都喊經濟疲弱股市唔掂,但我認為結果都是一樣,持續增長創造更多盈利的公司在低息環境下繼續跑出,這也是自己現在以至未來的方針。

1 則留言: