2021年5月14日 星期五

通脹ETF

 今年板塊輪動非常強,自己偏增長的投資組合都受到衝擊,年初至今回報可能在0%咁上下。通脹猛於虎,聯儲局以至巿場都認為通脹係短期現象,到大部份人開始復工復產就可以解決供應樽頸的問題。個人一向對宏觀無強烈看法,但一旦通脹真係超出預期,對巿場的打擊將會好大。月初提到自己已將一些SaaS股沽出,集中在GARP股上,而最近亦發現一隻今年1月才開波的ETF聲稱可以抗通脹,ticker是INFL,Horizon Kinetics Inflation Beneficiaries ETF。


通脹絕對是股票投資者的最大敵人之一,巴菲特1977年在Fortune寫了一篇文章"How Inflation Swindles the Equity Investor"有詳細解釋,但他同時寫道"stocks are probably still the best of all the poor alternatives in an era of inflation"。個人一直係投資股票,同以前trade過下外匯咁,對直接投資商品興趣不大,股票係公司,公司係生,商品係死物。一間well run的公司係有能力適應環境去令公司成長,商品基本上除非你食到正個勢,否則只能靠trade來trade去賺錢,個人唔太好trade來trade去,期貨每個月roll亦會有成本。


 INFL是一隻主動型股票ETF,是由Horizon Kinetics的基金經理主動選股而不是追蹤指數,同ARK一樣。主要投資於受惠通脹的公司,但同時那些公司不需要強勁的通脹才可提供滿意回報。簡單點來說,通脹最後無大升,那些公司都會繼續做得好,通脹來則會更受惠。佢地對投資商品的看法同我一樣,都係一個directional bet,要食得正個勢,如果高通脹無發生就企係度。


他們比較青睞的公司是輕資產,高資本回報率但同時對實物資產或商品有exposure的公司,包括royalty、交易所等。對於上游的E&P及礦企,他們認為這類企業都很重資產而且好重債,通脹大升一方面受惠收入端,但亦好可能影響成本端,另一方面如果高通脹無發生這類公司質地都比較差,不是長期持有的好對象。


個人組合剛剛這星期買入了INFL,我都擔心通脹。有人可能會問,驚通脹點解唔買金? 金抗通脹其實可能係可能唔係,黃金真正係同實質利率 (real rates,即名義利率減去通脹),real rates越低,黃金越會升,如果yield係跟得上通脹令real rates穩定的話,黃金其實無大升的潛力。黃金最好的情況應係通脹極速失控而央行政策完全追唔上令real rates大跌,呢個亦都係一個可能情況,我認為都可以小注去對沖。組合中有一小部份用來trade下無咩所謂,連主力部隊都trade來trade去則好大壓力,更不要說我對短線宏觀的睇法成日都錯,就算我有個view,我自己都唔信自己。作為投資組合的主力部隊,都希望係一些可以長揸的優質公司,INFL這種進可攻退可守的則相當適合。

5 則留言:

  1. very insightful article, thanks for sharing

    回覆刪除
  2. 收到, 研究下INFL既持股先

    回覆刪除
    回覆
    1. 當然如果齋搏yield或curve的方向,一些債券ETF應該會更直接

      刪除
  3. 你好,我最近有一篇網志分析藥明生物,看見你之前有post關於這間公司,我便在我的分享裡面加了你post的link。以后多交流!

    https://alphainvestingblog.blogspot.com/2021/05/cdmo.html

    回覆刪除
    回覆
    1. Alpha兄你好,多謝支持,以後多多交流

      刪除