2020年1月25日 星期六

選股上的盲點 (二)

上一次提到一個選股上的盲點,農曆新年唔使點拜年,又思考了一段時間。

睇見香港上市的平安好醫生、新東方在線雖然無盈利但表現強勁,以及個人組合今個月少量買入Tesla。這些企業我認為都算類近VC (venture capital)投資,美國有大量這種企業,香港亦開始越來越多,例如近年有些生物科技股包括還未有收入的基石藥業。自己以前好少睇呢種股票,但打算去這個方向再研究,一來真的高質量穩定增長的公司我認為組合中已足夠多,二來有些風險回報比真的幾好。我要強調風險回報比,因為這些公司最後成唔成功其實個確定性不高,但隨時可以有好強的回報,所以類近VC投資。輸起上來會好似眾安、閱文咁,但我又調轉諗,好多正正常常的股票在錯的時機買入都可以輸4,5成或者更多,何不揀一些真的upside強大的去搏呢? 

至於無盈利無PE點估值呢? 有人直接用P/Sales,我自己會預測幾年後收入幾多然後估一個steady state margin,即是假設公司成功而且成熟後會賺一個怎樣的利潤率,會有多大的盈利。Steady state margin這概念是從Saas的模式借來的,我認為大部份科技類的類近VC投資也完全適用。至於用多高的steady state margin就要求你自己對公司業務有一定程度的認知了。

另外,現時肺炎急速擴散,投資組合有一些中國股票例如美團點評就捱左一棍,我相信例如LVMH以及Starbucks都會受不少影響,但其實這些都佔組合不算大的部份。我認為事件最後都會被解決,但短期的市場恐慌在所難免。如果你問萬一解決唔到點算? 咁就要睇何謂解決唔到,如果講緊完全失控全中國過百萬人中招甚至更嚴重,我真心認為我地坐係香港都唔會走得甩。呢一刻係literally保住條命仔最緊要。

3 則留言:

  1. 對呀安利兄,命仔重要,錢搵唔曬

    回覆刪除
  2. 我諗法比較簡單, 就係將個forward PE由1年拉到去3-5年, 事實上如果你用呢個角度去倒推番現時EPS vs 幾年前既股價, 諸如nflx, amzn或眾saas等股票都唔係貴, 重點係個增長能見度係咪真係支持你睇到咁長遠

    回覆刪除