2020年8月5日 星期三

轉行5年 (中)

上回提到減左好多人工去左間細公司工作,工作內容係自己喜歡的,工作起來好有動力,但每日都過得提心弔膽。上回提到行業係好cutthroat,好多公司執笠炒人,當時的老闆要求好高而且係會炒人的,如果自己未累積到足夠經驗就比人炒左或者公司執笠,就真的完了。事實上,自己呢幾年都識唔少人在這行撈唔掂而轉行。所以自己每日都是戰鬥狀態,假日都不敢真的放鬆,一定不可以中途失敗。

另一方面的壓力是,自己一直有個儲蓄目標,每個月都要求有正現金流,人工低左當然要調低這儲蓄目標。但呢段時間生活過得唔容易,食餐飯貴少少都會覺得肉赤,去旅行更加唔好講了,同剛剛畢業果年的生活質素差左一截但都仲要儲少左錢。咁啱果期某富二代講左句年輕人去少d日本就買到樓,當年自己人工減到同一般大學畢業生差不多,體會到的係唔明白點解大家可以有錢去日本,去一轉日本基本上果個月就儲唔到錢,白做。儲蓄目標做成的節儉加上上面提到的壓力,雖然做野果時其實做得幾好,但放左工後成個人的狀態都唔好。大部份人係番工唔開心,收左工覺得好開心。我係調番轉,番工其實幾好玩,收左工要洗錢再望下銀行戶口就覺得唔開心,果陣自己心理狀態唔係咁好其實都難為了身邊的人。

這段時間除左學到在這行打滾的基礎知識外,最重要是磨練出自己鋼鐵般的意志,面對一些人有意無意的打擊,以及生活的確過得唔算好的現實,最後都要捱過去。我唔敢講自己真係捱過窮,屋企無咩錢但又未去到真係好窮讀書食飯都無錢,亦唔係暴富然後破產大起大落。但我發現貧富當然係某程度上係絕對標準,但真正影響心理的是相對標準。當時一齊畢業的同學大部份都有一份收入不錯的工作,睇住身邊朋友好安樂過(偽?)中產生活而自己係度捱,也算是非常唔容易的日子。更重要的是好多朋友在大公司的發展,至少未來6,7年都會好穩定無咩擔憂,而自己未來1年會點,條路仲行唔行到落去都唔知。

自己的新工作每日都要思考不同行業的趨勢及生意模式,累積到的知識反過來對投資股票是很有用的,但這段時期工作實在太忙,無時間處理個人投資。個人投資組合只揸了幾隻股如騰訊、Apple、維他奶、Nike,而且不是fully invested就處於一個冰封狀態。加上每月儲的錢不多,如是者做左1年半多少少,自己資產總值只提升了十幾%。

結果,在細公司做左1年半多少少,就見到一間同行在請人,而且是一間在亞洲區行內有一定認知度的外資中型公司,跟現在做的本地細公司完全不同。而準備離開而造成這個空缺的人,原來是自己識的。咁始終是中型外資,唔係話有人推就會請你,而事實自己CV報這種中型公司也未必夠其他人競爭。結果面試時請人的team head問我而家幾錢人工,佢反問我"that low?",然後我話我由第一份工果個數cut下來搏個入行機會,果刻從佢的反應我覺得佢比我呢句話嚇窒左。


1 則留言:

  1. 比我做老闆都請安利兄, 年少才俊 =]

    我第一次旅行係大學畢業出黎揾到錢先去,以前連grad trip都冇錢去,去左做兼職。所以見到你呢篇文真係好有感覺,當然冇安利兄咁勁。

    回覆刪除