2020年8月7日 星期五

Datadog (DDOG US) 的一些看法

 Datadog是個人投資組合中的10大持股之一,因為個人組合的首要目的是在不用經常睇實及交易的情況下取得好的回報,10大持股好少有咁細隻的股票。Datadog是去年底才上市的,但咁啱我在去年中的AWS Hong Kong Summit就見到這間公司擺攤,果陣唔知係咩公司所以無行埋去,但就這Summit來說Datadog是一個很高tier的贊助商,令我留下了一定印象,上市不久就開始研究。其實網路上都有不少分析,有些甚至是行內人的分析,所以不詳細說了,但簡單講一段。


Datadog做的範圍是所謂的observability,再簡單少少叫monitoring。我不是IT專家,有錯請指正,最簡單理解你run個app或網頁其實係要時時監控住有無咩異常情況,會唔會有bots不停click你某條link,有無死機,你run個server都要睇住個CPU用量等等。好明顯一聽就係一個用戶面好廣,市場好大的一個領域。本身市場就有一些對手例如Splunk、New Relics,但都比較專注於某個細分領域,但監控本來就是一個比較需要有一個holistic view的一種需求,特別是企業上雲後可能一部份用量在雲、一部份在自己server等等,你用不同軟件監控不同的程序就好麻煩。Datadog不同之處就是將所有監控程序整合到單一的平台,方便用戶。


其他競爭對手都開始抄Datadog的方法,但Datadog快其他競爭對手好多,個差距其實已經拉開好遠。另外好重要是Datadog推出新產品的速度極高,可見管理層執行力之強。一些財務、增長數字不講了,很多人已經有講,好多人喜歡講咩net dollar expansion rate (NBER)、rule of 40等等,我對這些都極度同意,但這些都只是表像,好多時都要究其原因。我認為最重要3個維度,市場最終有幾大、商業模式、管理層執行力。市場唔夠大,呢一刻增長好快,可能過2,3年就開始飽和而放緩。商業模式,Datadog的對口經常是企業的developers,都係行內人知道自己做緊咩,反而唔需要好多客戶服務的員工hand holding咁服務幫客,成本結構肯定較理想,反而應專注在產品研發上。另一方面,一些比較大眾的軟件例如Salesforce,用家可能自己都唔熟電腦野,就需要好多客戶服務員工隨時為客戶解難。管理層執行力,老實講,做軟件好似好高科技,但其實呢個世界技術人才都唔少,點解係你呢?好多人覺得管理層執行力係一個noise,不應理會,但從Tesla同Google 2個極端例子已經好清楚,我極度唔同意管理層只是noise。Datadog 3個維度都非常優秀,更不要說監控產品係相對剛需。


Datadog前晚出了業績後就大跌,個人認為業績依然是非常優秀,但經濟唔好,唔多唔少都會有些客戶比較保守,加上今年已經升左好多,有profit taking唔出奇。但公司的實力依然不變,自己會繼續持有。但每人的風格不同,有些人會見業績勁但股價跌視為短期頂而應沽出,我唔反對這種看法,事實上我10年8年前仲係"炒"股票時都係有相似的系統。但而家不再出出入入了,而且分析番過去持股,大部份利潤真係坐出來,而投資路上有一些最大的錯誤都係無坐穩。出出入入最大的問題是可以睇少眼就失去重新入場的機會,而這個正是自己現在這階段好容易會犯的錯。

7 則留言:

  1. 謝謝分享, 同意利潤坐出來

    會趁調整繼續細注買入Datadog 坐出個未來

    回覆刪除
  2. A number of US SaaS stocks such as Elastic, Splunk plunged on Friday. Though DDOG is relatively strong in financial base, the management selloff is pretty high, according to insidercow.com, mgt sold up to US$100m in Aug to-date and ~US200m in Jul, any news on this?
    Thx for your sharing.

    回覆刪除
    回覆
    1. Thx for your comment. I generally don’t pay too much attention on so called insider selling, there are just tons of reasons to sell a stock. There are many examples that it signals something but I as well can cite many other examples that it is a terrible mistake to sell because the management is selling some shares. That is especially normal for a company who pays a lot of compensation in the form of stock options.
      If the management has a track record of buy low sell high, that is another story. If the management is a crook, that is another story also.

      刪除
  3. 謝謝安利兄的分析, DDOG也是我的十大持股之一, 但我沒有這樣樂觀, 買股票是買未來, 作為一隻一直比同行和Cloud Saas高估值(P/S)既公司, 佢值得這個估值除了安利兄所說的3維度優秀外, 重要的是它一直有>80%的YOY revenue growth, 今Q 68%是有所調整, 但最大問題是下2Q guidance是52%和37%, 如果Revenue只係得~40-50% growth, 坦白講唔似值得咁高既valuation, 而且有更加值博既Saas公司(例如都係3維優秀既CRWD), 唔知安利兄點睇? 又會唔會係呢個價低吸納DDOG? 謝謝 :)

    回覆刪除
    回覆
    1. 謝REITS兄意見,我認為首先management在conference call也有提到因為疫情,這guidance是以最保守的方法去估計。另外,在這疫情的非常時期有一定的slowdown不是甚麼意外,Azure跟AWS都有slowdown,咁快就斷定正常增長會放慢到2H咁實在言之尚早。另外,增長率除左睇快慢亦睇持續性,如果40-50%增長但可以維持好多年,其實已經好厲害,一樣可以值高估值,但這個就需要時間驗證,要坐過才可知道了。Amazon就是這個例子,增長的持續性真係得人驚。
      CRWD有買過賺過下錢,但無研究過好深,主要是我對防毒軟件一般般,而且理解上更難。

      刪除
    2. 謝謝安利兄回覆,那會打算襯現在這價錢加倉嘛?

      刪除
    3. 這個問題很難回答,我通常係整個組合睇而不是逐隻股票一城一池咁考慮。現在市場風險越來越高,我都講左3個月一直慢慢減倉,整個組合是不會再加倉了。我要加DDOG就要減其他股票,而這個決定就變了一個pair去睇了。但如果我有加倉空間的話我會加。

      刪除