2020年3月10日 星期二

撲水及重整

近排股市大跌,自己的組合當然也大跌。最大問題是我的組合是槓杆的,雖然總槓杆只有1.2-1.3,但所有槓桿是用IB做而自己不是所有錢放IB,所以IB一直是1.7-1.8。但組合連續幾日大跌IB槓桿就升到2.0,昨晚美股跌停果段時間檢視自己的IB孖展,由跌停個位再跌多3成就要call margin。

自己只好斬左d非核心股,但問題是放係IB都大部份是重倉股,願意落手斬的本身就唔多,斬完都只係幫到少少。結果成晚諗點撲水過錢去IB去減槓桿,咁啱用開間銀行比3.5% 60個月還款,自己都借定,但d cash都要幾日先入到去我戶口。自己今朝就將僅有的現金也放到IB,朝早見美期還是不穩定,眼見再來多5日好似昨晚的大跌就要call margin,問埋朋友借錢去支撐。人生第一次係感到現金不夠要周圍撲水,還好美期已轉穩,銀行貸款到手就可把槓桿減到極到安全水平。

但這次教訓令我明白到本身的槓桿結構有好大問題。其一是IB的桿槓有點偏高,普通市場調整不難捱,但股災式下跌的確有差點爆的風險。其二是自己借的都是日圓、歐羅,在risk off時他們多數會升,變左我是double了自己的風險,現在回看,同美金比個funding cost 差左1.6-1.7%但爆起上來果種風險其實個人覺得唔值得冒。

未來唯有考慮除IB孖展外尋找其他funding cost,如低息p loan(如咁啱有),放多點錢落IB減低IB槓桿以及注意外匯風險。

12 則留言:

  1. 我同你情況差唔多,跌停時睇下保證金就開始賣嘢降margin。雖然輸唔少,但樂觀啲咁諗,食到應都只係俾咁少學費算係賺左呢!

    尋晚股債外匯三邊一齊輸,一邊賣嘢一邊準備再搬cash 入去。之前欠落啲JPY/CHF/EUR 就繼續欠落去,始終而家係避險所以啲錢湧晒落去呢D 貨幣度,不過同時拎住美金咁等佢地返去正常價位先清左啲short position 呢。

    回覆刪除
    回覆
    1. 對,今次算係自己投資以來跌得最勁的一次,也是一次寶貴經驗

      刪除
  2. x3, 孖展依單野要唸下點安全啲, 似乎IB到極端情況好難買賣又係另一個risk

    回覆刪除
    回覆
    1. 對,其實係可以擺多d錢入IB,但始終有concentration risk。而且無咁方便,銀行沽完貨過2日settle左現金就用得

      刪除
  3. IB個portfolio margin個requirement有冇收緊左?

    回覆刪除
    回覆
    1. 好似唔覺有,但除時收緊唔出奇

      刪除
  4. 我一直唔用margin, 就係唔想在市況動盪時迫放重倉股.

    回覆刪除
  5. 昨日被IB強制賣出了BBBY Bond。現在個市升番,但Margin仲係3.0,唔知過幾日會唔會再捅我一刀,又自動幫我賣野。冇你咁好彩,班到水求倉,祝我好運。

    回覆刪除
  6. 經過這一疫, 雖未到被call margin 的邊緣, 不過小弟亦學會到要平衡風險與收益

    回覆刪除
  7. 如果距離 call margin 還有30% buffer, 又已經撲到水,無必要純粹為了降低槓桿比率而出貨吧。

    似乎有點本末倒置呢。

    回覆刪除
    回覆
    1. 無法,眼見有30%水位但其實唔知IB會唔會突然收緊。都係斬左少少雞肋股去守住核心組合,核心持股點都唔沽。
      剛好今早p loan錢到手重回安全水平了

      刪除
  8. 認同,要做好槓桿呢門功課,真係一D心力都不少,
    宜家美元借貸都去到1.6%到,真係可以由日元/歐羅轉回美元,
    起碼無外匯風險

    回覆刪除