2020年3月12日 星期四

槓桿、債務與股災

市場股災持續,好在星期一、二及時作出調整同撲水,否則應該離margin call只有半步距離。星期一果陣所謂的3成水位其實不撼一擊。昨晚大家沽到無野好沽連金同美債都要沽番轉頭,完全是一個流動性危機。

上次借的3.5% 60個月分期p-loan到手,開始把桿杆從IB margin轉移到p-loan上。個人極不願意在如此波動市況take timing risk,即是現在沽了然後再等低點買回,因為根本無得估,可能跌完今晚就低位波動但唔再大跌,亦可能繼續插,唔知。所以我做法是一邊在銀行買一邊在IB沽同一隻股票,間接地把倉位從IB移入銀行,減低IB槓桿,但股票倉位不減。點解唔直接將錢打入IB算?個人對IB佔整副身家的exposure有個限制,一來IB唔方便,唔似銀行咁沽完settle左d錢可以即用,二來任何金融機構都有爆煲風險,即使是HSBC我也不會整副身家存入去。所以寧願比多少少交易費用去限制這種風險。今次教訓係凡事都要留d水位,如果唔係本身槓桿唔算高,而且緊急地撲到個terms算唔錯的p-loan,否則真的直接被抬出場。

另一方面是審視組合中重資產高桿杆的企業,大規模的經濟活動停頓代表實體經濟的資金流動都會大幅放緩,隨時有一堆企業會缺氧,當然各國央行已經很快介入,但不可否認現在有債的企業會非常脆弱。自己襯星期二反彈沽空了HYG,覺得高息債就算反彈upside都不大,但真的是大規模危機的話,從ETF本身流動性角度或者基本面角度,基本上是死硬。

另一方面,其實每個人都有債務,即係無爭人錢都要食飯同住,都係一種liability。所以現在大家最重要真的是保住份工同現金流,否則真係玩完。

好多大陸的上市公司都話今次疫情係對自身的壓力測試。我認為今次亦是對全球企業及不同投資策略的壓力測試,過往好多平穩上升結果吸引大量桿杆資金追逐的一野就爆左。個人覺得持有股票就是持有那盤生意,最緊要是那盤生意能否繼續生存,而家反正咩都狂插,反而有利大家審視組合上的生意,把脆弱的踢走,換入有能力抗壓的生意。某d優質生意真係我死佢地都未死,自己會繼續持有。


5 則留言:

  1. 我不信AAPL及MSFT會有資金鏈問題,但也跌到跟隻狗似的。

    回覆刪除
    回覆
    1. AAPL及MSFT大跌應該係買這些股票的投資者有資金鏈問題

      刪除
    2. 認同,我都差d成為一份子

      刪除
  2. 非常認同, 特別係最尾個幾句

    回覆刪除
  3. 呢個星期我成日同自己講「跌成咁係咪世界末日? APPL、MSFT,甚至BRK 係咪會執笠?BRK 成手CASH 無乜operation cost 又點執笠呢?」

    咁做一做壓測先知個市有幾癲,亦大大把咁車埋黎話我知唔好太高估自己的風險承受能力呢。

    保住現金流,去槓桿後先可以同佢鬥長命。無人知個市會點,活下去比一切都重要呢。

    回覆刪除